HR EN

Grad Koprivnica

Otvorenje izložbe Darka Bavoljaka “Povratak”

U subotu,  13. studenog od 19 sati, u koprivničkoj AK galeriji otvara se samostalna izložba Darka Bavoljaka “Povratak”. Izložba se sastoji od 12 crno bijelih analognih fotografija nastalih u vrijeme lockdowna uzrokovanog pandemijom COVID-a 19. Rad problematizira pitanja relativnosti kategorije vremena i ograničenih (ali ujedno i neočekivano oslobađajućih) mogućnosti ljudskog djelovanja uslijed pandemije. Kao što sam autor kaže u izjavi o radu: „Neočekivano „oslobođeno“ vrijeme omogućilo mi je višetjedno, neometano fotografiranje u dubini zagrebačke Medvednice van označenih putova u različita doba dana, omogućilo mi je lutanje. Za mene je Medvednica postala romantičarsko u waldenovskom smislu, idealizirano mjesto povratka.“ Naslov rada „Povratak“ u sebi krije višestruko značenje: osim što ukazuje na povratak prirodi i samome sebi, autor se ovim radom vraća već gotovo zaboravljenim tehnikama snimanja i razvijanja analognog C/B materijala velikoformatnom kamerom s plan filmom. Izložbu će, uz prisustvo autora Darka Bavoljaka i kustose AK galerije, otvoriti autorica teksta Iva Prosoli.

Izložba je otvorena do subote 27.11. / pon-sub / 17-19, a posjet izložbi moguć je samo uz pridržavanje svih trenutno važećih epidemioloških mjera. Otvorenje izložbe dio je programa AK galerije u sklopu 9. Dana otvorenih vrata Ateliera Koprivnica koji se održavaju 13.11. 2021. od 18 do 23 sata

Iz teksta Ive Prosoli:

„Zamislimo sad na trenutak jednog fotografa. Zamislimo konkretnog fotografa, Darka Bavoljaka, kako mu je, kao i mnogima od nas lockdown donio ogromnu količinu slobodnog vremena. Zamislimo kako ni sekunde nije dvojio što će s tim neočekivanim darom, već je uzeo za sebe ono što mu je dobro poznato, što iskustveno razumije i čime vlada, u što vjeruje, što mu je nedostajalo i što bez ikakve sumnje jako voli.

Posegnuo je za velikoformantnom kamerom i odlučio ponoviti iskustvo, koje mu je, prema njegovim riječima, u predkoronsko doba kratkih rokova i ubrzanog života bilo nezamislivo. Otisnuo se u dubine zagrebačke Medvednice, provodio tjedne iščekujući i formirajući pravi kadar. Dozvolio si je da čeka. Da misli. Jednostavno da bude.

Sasvim je sigurno da je velik broj ljudi, nakon prvobitnog šoka, lockdown jednako kao i Darko doživio kao veliku priliku. Kao mogućnost da se konačno posveti onome za što odavno nije imao vremena. Zaboravljenim hobijima. Davno započetim poslovima. Ljudima. Sebi. Bez sumnje, mnogi su razdoblje prisilne samoizolacije prepoznali kao mogućnost povratka.

Ipak, ne smijemo smetnuti s uma da svaki pokušaj povratka nosi opasnost suočavanja s nepovratnim gubitkom. Nosi rizik razočaranja. Najprije si uvjeren da ćeš zakoračiti na sigurno tlo, u poznato, a zatim ti se pod nogama  razjapi praznina veća od svog dosadašnjeg iskustva. Vratiti se sebi i naći nešto neočekivano jedna je stvar, vratiti se sebi i ne naći ni traga proživljenom nešto je posve drugo.

Postavimo pitanje: Što znače sada nove fotografije šume Darka Bavoljaka? Što znači šuma, što fotografija kao medij, a što prikaz šume u mediju fotografije?

„Promatrajući šumu, na vlastito iznenađenje,  više nisam vidio isto ono što sam gledao prije korone. Pandemija je zauvijek promijenila poimanje slobode, prostora stvaranja te ujedno i percepciju gledatelja.“, piše Darko Bavoljak u Izjavi o radu. Više nije vidio ono što je gledao prije. Nije vidio, jer toga nema. Ponovljeno iskustvo više nije isto ono događanje od ranije, što već samu ideju povratka čini apsurdnom. Misao je to istovremeno zastrašujuća i oslobađajuća: vrijeme ne postoji u realnosti.“

Kustosi: Tanja Špoljar, Bojan Koštić

Tekst: Iva Prosoli

Oblikovanje kataloga: Petra Travinić

O autoru:

Darko Bavoljak je rođen 28. ožujka, 1961 g. u Zagrebu. Završio je studij snimanja na  Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Fotografijom se počeo baviti početkom osamdesetih. Tijekom studija objavljuje fotografije u Poletu, Studenskom listu, Svijetu, Startu i mnogim drugim tadašnjim  novinama i časopisima. Njegove fotografije su objavljivane u novinama, časopisima monografijama, katalozima, knjigama i stručnim publikacijama, a radovi mu se nalaze u privatnim kolekcijama, te u zbirkama MSU i MUO u Zagrebu, MMSU u Rijeci , Galerije umjetnina u Splitu i Muzeju likovnih umjetnosti Osijek. Djeluje na području fotografije, filma, konceptualne umjetnosti i kustoskih koncepcija. Od Bavoljakovih filmskih ostvarenja ističu se Stupid Antonio presents (2006.) Goli otok (2012.) te Urbi et orbi (2013.) i MMC (2020).  Član je HZSU i HDLU-a.

Realizaciju izložbe sufinancirali su:

Grad Koprivnica

Ministarstvo kulture i medija RH

Projekt se provodi uz podršku Zaklade Kultura nova.

Više o izložbi pogledajte na facebook eventu ili na facebook stranici AK galerije.

Za sve dodatne informacije pišite nam na mail atelieri.koprivnica@gmail.com ili zovite na mobitel  091 762 3371 (Tanja Špoljar, kustosica AK galerije)

Kontakt

Zrinski trg 1, 48000 Koprivnica

grad.koprivnica@koprivnica.hr
+385 48 279 555

IBAN: HR5523860021820100005
SWIFT: PDKCHR2X
OIB: 62112914641

Cetifikat ISO Cetifikat Energy
Veličina fonta
Kontrast
Poveznice