Objavljeno: 22.02.2016.
U prostorijama Gradskog društva Crvenog križa Koprivnica je u ponedjeljak 22. veljače 2016. godine održana završna konferencija projekta „Socijalna košarica“ koji je provelo Gradsko društvo Crvenog križa Koprivnica kao nositelj u suradnji s partnerima Udrugom volontera Koprivničko – križevačke županije “Rad na dar” i Gradom Koprivnica.
Natječaj je bio objavljen u okviru Operativnog programa „Razvoj ljudskih potencijala“ financiranog iz Europskog socijalnog fonda – u sklopu Strukturnih i investicijskih fondova Europske unije, a za provedbu projekta dodijeljena su sredstva u iznosu od 446.240,26 kn.
Provedba je započela 29. prosinca 2014. godine potpisivanjem Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava s Uredom za udruge Vlade Republike Hrvatske i Nacionalnom zakladom za razvoj civilnoga društva a trajanje je ugovoreno na razdoblje od 14 mjeseci odnosno do 28. veljače 2016.
Opći cilj ovog projekta bio je povećati učinkovitost i sposobnost Organizacija civilnog društva u pružanju socijalnih usluga.
Navedeno je bilo planirano ostvariti kroz provedbu projekta „Socijalna košarica“ kojem je specifični cilj bilo uspostavljanje učinkovitog partnerskog sustava za pomoć socijalno ugroženim građanima grada Koprivnice kroz pokretanje socijalne samoposluge.
Stoga su i aktivnosti predviđene projektom, a kojima se došlo do ostvarenja zadanih ciljeva, bile usmjerene prema tome.
Na samom početku provedbe razrađeni su i sporazumom između partnera utvrđeni kriteriji prema kojima se ostvaruje pravo na dodjelu paketa te je određeno da to budu građani s područja Grada Koprivnice koji primaju pomoć za podmirenje troškova stanovanja, ali ne i pomoć u prehrani te korisnici zajamčene minimalne naknade koju ostvaruju sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi.
Na provedenim edukacijama (Tehnike animiranja za privlačenje donacija, Uloga volontera u pružanju socijalnih usluga, Socijalni program Grada Koprivnice, Zakon o volonterstvu, Zakon o Hrvatskom Crvenom križu, Komunikacijske vještine u sferi socijalnih sadržaja, Razvoj novih socijalnih usluga, Socijalni marketing i Upravljanje ljudskim resursima) pridonijelo se tome da volonteri, djelatnici OCD-a i članovi udruga, njih ukupno 59, na što bolji i kompetentniji način sudjeluju u pružanju socijalnih usluga.
Službeno otvorenje socijalne samoposluge održano je 17. lipnja 2015. godine. Od tada pa do danas održane su 32 akcije prikupljanja, koliko je i bilo predviđeno, a ovim putem moramo zahvaliti Trgovačkom centru Koprivnica, Robnom centru KTC, Supermarketu Kaufland te Super Konzumu što su nam dozvolili prikupljanje donacija u njihovim prostorima. Na taj način je prikupljeno oko 4600 kilograma raznih namirnica procijenjene vrijednosti od oko 47.000 kuna, a kroz 33 održane podjele korisnicima je od projektom predviđenih 240 paketa podijeljeno njih 520 čime je pomoć primilo oko 1500 građana Grada Koprivnice. Naravno, zahvaljujemo se i svim našim sugrađanima koji su donacijama najviše pomogli u provedbi ovog projekta jer bez njihove humanosti i dobre volje ne bismo mogli pomoći tolikom broju obitelji kojima je na ovaj način barem malo olakšana teška životna situacija.
Želja je bila da se kroz Projekt aktivno uključi što veći broj volontera, a to je i ostvareno uz pomoć Udruge volontera „Rad na dar“ te je uspostavljena baza volontera koji su sudjelovali na akcijama prikupljanja namirnica u trgovačkim centrima i prilikom podjela paketa. Tako je do sada u provođenju akcija prikupljanja i podjela sudjelovalo 50 volontera koji su sveukupno ostvarili 880 volonterskih sati.
Ujedno se potaknulo i nekoliko poduzeća da doniraju proizvode za Socijalnu samoposlugu, a među njima se ističu Podravka d.d., dm-drogerie markt Hrvatska, Marodi d.o.o., Dukat d.d., Müller, a također i vijećnici gradskog vijeća Grada Koprivnice, OŠ Braća Radić, OŠ Đuro Ester, Srednja škola Koprivnica te mnogi građani koji su željeli ostati anonimni.
Tijekom projekta je izrađen softverski program pomoću kojeg se prati ulaz i izlaz robe te osigurava transparentnost i učinkovitost funkcioniranja socijalne samoposluge.
Na lokalnoj razini ovaj projekt je bio i jest od velike važnosti jer se njime uvela nova socijalna usluga namijenjena socijalno ugroženim članovima društva kojima je potrebna naša pomoć i pomoć njihovih sugrađana.
Na završnoj konferenciji nazočili, su kao predstavnici projektnih partnera, gradonačelnica Grada Koprivnice – Vesna Želježnjak, predsjednik GDCK Koprivnica dr. – Dražen Sačer te predsjednica Udruge volontera Koprivničko-križevačke županije „Rad na dar“ Ruža Evačić, zamjenica gradonačelnice Melita Samoborec, ravnateljica Gradskog društva Crvenog križa Varaždin Sandra Mintas, predstavnici PORA-e, Obrtničkog učilišta Pouka, članovi GD CK Koprivnica, volonteri i članovi projektnog tima.
Gradonačelnica Vesna Želježnjak zahvalila je prvenstveno volonterima koji su svojim sudjelovanjem u projektu te svojim vremenom i trudom uvelike pridonijeli ostvarenju ciljeva odnosno pružanju pomoći našim korisnicima. Predsjednik Gradskog društva Crvenog križa Koprivnica Dražen Sačer također je zahvalio svim volonterima, ali i donatorima koji su na taj način pomogli u provedbi projekta, a predsjednica Udruge „Rad na dar“ Ruža Evačić istaknula je kako će njihovi volonteri i dalje sudjelovati u svim akcijama u organizaciji Gradskog društva Crvenog križa Koprivnica te na taj način nastaviti dobru suradnju koja se razvila u ovih nešto više od godinu dana.
Rezultate projekta predstavila je Adela Sočev, ravnateljica Gradskog društva Crvenog križa Koprivnica.
I ovim putem najtoplije zahvaljujemo svima koji su na bilo koji način pridonijeli uspješno provedenom prvom EU projektu GD CK Koprivnica.
The closing conference of “Socijalna košarica” (a sort of welfare packages) project was held on the premises of the Croatian Red Cross in Koprivnica on Monday, 22 February 2016. The project was carried out by Red Cross Koprivnica as a lead beneficiary in cooperation with partners Volunteer Association of Koprivnica-Križevci County – “Rad na dar” (Work as a gift) and the City of Koprivnica.
The call for proposals was announced in the Human Resources Development Operational Programme, financed by the European Social Fund as a part of European Structural and Investment Funds. For the implementation of the project the amount of 446,240.26 HRK was allocated.
The implementation of the project started on December 29, 2014 by signing of the Grant Agreement with the Government Office for Cooperation with NGOs and the National Foundation for Civil Society Development. The duration of project implementation was set to a period of 14 months, i.e. until 28 February 2016.
The goal of this project was to increase the efficiency and capacity of civil society organizations in providing social services.
This was planned to be achieved through the implementation of the “Socijalna košarica” project, with objective of establishing an efficient partnership system for assisting the financially disadvantaged citizens of Koprivnica through the launch of the Social self-service, where they could take over the packages consisting of food and hygiene supplies.
At the beginning of implementation the criteria for allocation of packages were developed and agreed upon between the partners. It was agreed that citizens of the City of Koprivnica who receive financial aid for housing costs but not food aid, as well as users of guaranteed minimum benefits who obtained that right in accordance with the Social Welfare Act, were entitled to the welfare packages.
Trainings that have been organized for a total of 59 volunteers, employees of NGOs and members of associations (Motivational techniques to attract donations, Role of volunteers in providing the social services, Social programme of Koprivnica, the Law on Volunteering, the Law on the Croatian Red Cross, Communication skills in the sphere of social content, Development of new social services, Social marketing and Human resource management ) contributed to the better and more competent way of providing the social services.
The official opening of the Social self-service was held on 17 June 2015. Since then, 32 activities of donations gathering have been conducted, and CRC wishes to thank Trade Centre Koprivnica, KTC mall, Kaufland supermarket and Super Konzum for allowing them to collect donations on their premises.
A total of 4,600 kilograms of various food items with estimated value of 47,000 HRK have been collected. The users of the project were provided with 520 packages during the 33 distributions of packages, instead of planned 240 packages, with about 1,500 citizens of Koprivnica receiving some sort of aid.
Of course, thanks go to all of our fellow citizens who did the most to assist in the implementation of this project with their donations, because without their humanity and good we would not be able to help so many families and make their difficult life situations at least a bit easier.
The idea was to involve as many active volunteers in the Project, and this was achieved with the help of the Volunteer Association “Rad na dar” as they established a base of volunteers who participated in the collecting of donations in shopping centres and in the division of packages. So far 50 volunteers have participated, who have worked a total of 880 hours.
Several companies have donated products for the Social self-service, and among them, the Podravka Inc., dm-drogerie markt Croatia, Marodi Ltd., Dukat Inc. and Müller. Members of the City Council of the City of Koprivnica, Elementary School “Braća Radić”, Elementary School “Đuro Ester”, Koprivnica High School and many citizens who wished to stay anonymous have also donated items to the project.
During the project implementation a software program which monitors the entry and exit of goods and ensures the transparency and efficiency of the functioning of the Social self-service was created.
On the local level, this project has been and still is of great importance because it introduced a new social service aimed at socially disadvantaged members of society who need our help and the help of their fellow citizens.
The closing conference was attended by representatives of the project partners, the Mayor of the City of Koprivnica Vesna Želježnjak, President of Red Cross Koprivnica dr. Dražen Sačer, President of the Volunteer Association of Koprivnica-Križevci County “Rad na dar” Ruža Evačić, Deputy Mayor Melita Samoborec, Director of the Red Cross Varaždin Sandra Mintas, representatives of PORA (Regional Development Agency of Podravina and Prigorje), Craftsmen College “Pouka”, members of the Red Cross Koprivnica, volunteers and members of the project team.
Mayor Vesna Želježnjak thanked volunteers who have, through their participation in the project and invested time and efforts, contributed greatly to the realization of project’s goal of assisting users of Social self-service. President of the Red Cross Koprivnica Dražen Sačer also thanked all the volunteers, and those who donated and helped in the implementation of the project. President of the “Rad na dar” Ruža Evačić pointed out that their volunteers will continue to participate in all actions organized by the Red Cross Koprivnica as they have developed a good cooperation with them. The results of the project were presented by Adela Sočev, Director of the Red Cross Koprivnica.
Zrinski trg 1, 48000 Koprivnica
grad.koprivnica@koprivnica.hr
+385 48 279 555
IBAN: HR5523860021820100005
SWIFT: PDKCHR2X
OIB: 62112914641